Szétkaptak a MAMI-ban egy 650-es QJ-t (Totalbike - 24?ra)
Kőkemény szakmai közegben néztek be a kínai QJ Motor V-Strom blokkos üdvöskéjének idomjai alá. És érdekes dolgokat találtak.
[2023. december 12 08:13:00.]
Figyelem: ez nem egy BMW!!4Négy (Totalbike - 24?ra)
És tényleg nem. Ez a Loncin-féle Voge 900 DSX, de azért ez-az lehet, hogy ismerősnek fog tűnni.
[2023. december 03 13:04:00.]
Új MOtOGP Safety Car ? BMW XM Label Red (Motorinfo)
Ismét BMW lett a királykategória biztonsági autója. A Valenciában leleplezett modell nem ismeretlen típus, hiszen a közelmúltban egy rekordot állítottak fel vele a Pikes Peaken. A Safety Car kiadás az első splittert, a fényhidat, matricát és recaro üléseket leszámítva megegyezik a gyári verzióval. Persze minek hozzányúlni egy olyan járműhöz, aminek alapadatai is valaha gyártott legerősebb BMW címet is kiérdemlik. A 2,8 tonnás, 5.11 méter hosszú járműben egy 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotor duruzsol, ami 585 lóerős teljesítménye mellett, 750 Nm nyomatékkal keni a gumikat az aszfaltra. A 8 fokozatú váltó és az összkerék hajtás biztosítja a megfelelő gyorsulást és kanyarsebességet. Az eloszlást tekintve a hátsó kerekek nagyobb terhelést kapnak. Ha ez nem lenne elég a hajtáslánc részét képezi 197 lóerős ( 280 Nm nyomatékú) elektromos motor is. Az összteljesítmény tehát 748 lóerő és 1000 Nm nyomaték, aminek köszönhetően 3.8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre az Xm Label. A brutális gyorsulásra képes SUV 250 km/h sebességre van korlátozva, de ha megrendeljük a M Driver’s Package-t, akkor 290 sebességig nyomhatjuk a pedált. Az XM Label ára 82,2 millió forintba kerül, a limitált szériás XM LAbel Red 85.9 millió forinttól lehet megrendelni.
[2023. december 03 00:27:20.]
Elkészült a Triumph krosszmotorja (Totalbike - 24?ra)
A Triumph a TF 250-X-szel lép be a krosszmotorok világába, és úgy tűnik, a belépőjük nem is akármilyen.
[2023. december 01 16:15:00.]
A Triumph bemutatta az új TF 250-X-et (Motorinfo)
A Triumph hivatalosan is bemutatta az új TF 250 X-et, melynek tömeg/teljesítmény aránya rendkívül versenyképes motorrá teszi a kiélezett 250-es motokrossz kategóriában. Az új négyütemű verseny modellt teljes egészében a Triumph fejlesztette ki, olyan bajnokok segítségével mint Ricky Carmichael vagy Ivan Cervantes. Az egyedi alumínium váz és a jellegzetes feketes sárga Triumph Racing grafika könnyen felismerhetővé teszi az angolok új versenymotorját. Az angol gyártó a supportot is a legmagasabb szintre emeli. Új értékesítési, szervíz és alkatrész stratégiát kinálnak majd az exkluzív ruházati kiegészítők mellett. A mobilra optimalizált online alkatrészbeszerzési rendszer a nap 24 órájában dolgozza fel a rendeléseket, ezzel is gyorsítva az alaktrész beszerzést. Steve Sargent a Triumph Motorcycles menedzsere nyilatkozatában kiemelte: A Triumph elkötelezett abban, hogy ne csak egy új motorral lépjen a motokrossz világába, hanem nyerni is tudjon. Ennek elérése érdekében arra összpontosítunk, hogy a legteljesebb csomagot biztosítsuk bármilyen szintű versenyző számára, a bajnoktól az amatőrig. Az új egyhengeres négyütemű erőforrás rendkívül kompakt és könnyű. Kovácsolt alumíniumduggatyúval és titán szelepekkel ellátott motort, EXEDY Belleville kuplunggal szerelik. A fejlett motorkezelést és hangolást az opcionális MX Tune Pro alkalmazás teszi teljessé, amely segítségével a versenyzők valós idejű diagnosztikát futtathatnak a motoron. Az nagy szilárdságú és könnyű kétoszlopos moduláris alumínium váz , amelyet a teljesítmény, súly és a rugalmasság optimális egyensúlyára terveztek […]
[2023. november 28 18:53:09.]
Honda modell árlista 2024 (Motorinfo)
Megjelent a japán gyártó 2024-es árlistája. Érdemes böngészni az új modellek árai között.
[2023. november 28 17:56:49.]
EICMA 2023: HONDA CBR1000RR-R FIREBLADE (Motorinfo)
Nagyot lépett előre a CBR1000RR-R Fireblade. Soros, négyhengeres, fogaskerekes-láncos vezérlésű motorját teljesen áttervezték, hogy még erősebb legyen a középső fordulatszám-tartományban és még jobban húzzon a felső régióban. Módosítottak a hengerfejen, a sűrítési viszonyon, a szelepvezérlésen és a szeleprugókon is, továbbá új, könnyebb főtengelyt, valamint hajtórudakat alkalmaztak. Szintén új a rövidebb áttételezésű váltó, valamint a kétmotoros, precízebb irányítást és nagyobb motorféket szavatoló elektronikus gázmarkolat (Throttle By Wire, TBW), és kedvezőbb alakot öltött az alumínium hídváz, hogy tovább javuljon a kormányzás pontossága és a tapadás. Mindemellett RC213V-S-t idéző, 43 mm-es Showa Big Piston villát, Balance Free Rear Cushion hátsó rugóstagot, háromfokozatú, elektronikus szabályozású kormány-lengéscsillapítót (Honda Electronic Steering Damper, HESD), hattengelyes helyzetérzékelőt (Inertial Measurement Unit, IMU) és négydugattyús, Nissin első féknyergeket kapott a típus. Az új légterelő szárnyak fokozzák a leszorítóerőt, ugyanakkor 10%-kal mérsékelik az oldalirányban ható nyomatékot a kanyarokban. Az új Fireblade üléspozícióját úgy alakították, hogy a pilóta szabadon mozoghasson és irányíthassa a motort. A színes, folyadékkristályos műszeregység ösztönösen kezelhető és egyebek mellett a teljesítményleadás, a motorfék, a HSTC, az egykerekezésgátló és a rajtprogram (Start Mode) beállítására is lehetőséget ad. Természetesen minden alapbeállítást úgy hangoltak, hogy passzoljon a megváltozott motor- és váltókarakterisztikához. A kanyar-ABS magabiztos lassításokat szavatol, különösképpen, hogy immáron RACE, azaz […]
[2023. november 25 01:22:03.]
EICMA 2023: HONDA ST125 DAX (Motorinfo)
41 év után tért vissza a legendás örömforrás, a Honda Dax és csatlakozott a márka másik két ikonjához, a Monkey-hoz és az MSX125 Gromhoz. A korhű megjelenésű motor remek úttartását préselt acélváz, 12″-os kerékgarnitúra és 31 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkóppár garantálja, gyorsításáért pedig léghűtésű, SOHC-vezérlésű, kétszelepes egyhengeres felel. Hogy a pilótának ne kelljen kuplungolással bajlódnia, a mérnökök röpsúlyos tengelykapcsolót társítottak a négyfokozatú sebességváltóhoz, nagyban megkönnyítve ezzel a típus irányítását. Bármennyire is hiteles, korhű az összkép, nem hiányzik róla a mindennapi közlekedést megkönnyítő, modern LED-világítás és a negatív szedésű LCD-kijelző sem. Formatervének hangsúlyos eleme a stílusos utaskapaszkodó, melyet a hatvanas években született elődök alkatrészeiről mintáztak. Jövőre egy igazán funky-s fényezés, a Pearl Glittering Blue csatlakozik az európai kínálathoz. A Honda zsebrakétáinak közös vonása, hogy a fiatalabb és idősebb motorosok szívét egyaránt megdobogtatják. Remek példa erre az új Monkey 125, hiszen a retró stílusú apróság nyergében újra átélhetjük a hetvenes évek hangulatát, de a korosodó masinákra jellemző műszaki gondok nélkül. Ez tehát egy modern, minden igényt kielégítő, mégis nosztalgikus gép, vagyis a kezdők és újrakezdők is ideális társra lelhetnek benne. A minimotor-kategória másik tagja, az MSX125 szokatlan, formabontó megjelenésű és könnyen átépíthető, így nem meglepő, hogy nem csak az Y-generáció tagjai rajonganak […]
[2023. november 25 01:13:42.]
Eicma 2023: HONDA CB125F (Motorinfo)
A Honda világszerte kedvelt, örökifjú belépőmodelljét tetőtől talpig áttervezték a 2021-es modellévre. Alacsony belső súrlódású eSP (ti. enhanced Smart Power) motorja éppoly erős, mint volt, üzemanyag-fogyasztása azonban jelentősen csökkent, hagyományos önindítóját pedig ? generátorként is működő ? ACG-egység váltotta. Szemet gyönyörködtető idomzata a nagyobb CB-k formajegyeit viseli magán és olyan prémium összetevők szerepelnek felszereltségi listáján, mint a LED-fényszóró, a középállvány vagy, a digitális fogyasztásmérővel kiegészített, műszeregység. Jövőre új színekben, új kipufogóval és hátsó kapaszkodóval érkezik a márkakereskedésekbe. Egy belépőszintű, 125 cm3-es motorkerékpárnak igen sok elvárásnak kell megfelelnie. A kedvező vételár, a megfizethető fenntartási költség és az alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett a megbízhatóság is alapkövetelmény. Mivel a pilóták többsége 125-ösön ismeri meg a nagymotorok világát, azt kell nyújtania, amit az erősebb testvéreknek: magával ragadó vezetési élményt és szabadságérzetet. Mindezt olyan formában, hogy a tanulást is elősegítse, tehát a könnyű kezelhetőség is elengedhetetlen, csak úgy, mint a hívogató, stílusos megjelenés és a gazdaságos fogyasztás. A gyártók számára rendkívül fontos, hogy új vásárlókat, illetve követőket szerezzenek, s ha lehet, egy életre a márkához kössék őket, hiszen ez a sikeres jövő záloga. Nos, a látványos megjelenésű Honda CB125F minden követelménynek megfelel, hiszen strapabíró, barátságos, fürge, takarékos és rendkívül élvezetes vezetni. A CB125F néven ismert, elnyűhetetlen […]
[2023. november 25 01:05:04.]
EICMA 2023: HONDA CBR600RR (Motorinfo)
A Honda középkategóriás szupersport-ékszere visszatér Európába, hogy a közutakon és a versenypályán is megmutassa egyedülálló képességeit. Soros, négyhengeres, 16 szelepes, DOHC-vezérlésű erőforrása 121 LE-s (89 kW-os) csúcsteljesítményt ad le 14 250-es percenkénti főtengelyfordulaton, és immáron a nyomatékhatárolós, kuplungasszisztenssel kiegészített tengelykapcsoló, valamint a gyorsváltó is alapáron jár hozzá. Az RC213V-S-ből érkező, elektronikus gázmarkolattal (TBW) és hattengelyes Bosch helyzetérzékelővel társított vezérlőegység 3 gyárilag hangolt és 2 felhasználó által beállítható menetüzemmódot kínál fel, és a teljesítményleadás, a motorfék, az egykerekezés-gátló, valamint a 9 fokozatú HSTC szabályozására is lehetőséget ad. Természetesen a kanyar-ABS és a hátsókerékelemelkedés-gátló is szériatartozék, s olyan kifinomult megoldások emelik a műszaki színvonalat, mint az alumínium váz-lengővilla páros, az elektronikus szabályozású kormány-lengéscsillapító (Honda Electronic Steering Damper) vagy a 41 mm-es Showa Big Piston teleszkópokra és Pro-Link himbarendszerre épülő futómű. A központi hátsó rugóstag ugyancsak Showa, a fékrendszer részeként pedig két 310 milliméter átmérőjű, úszóágyazású első tárcsa, valamint négydugattyús, radiálisan rögzített féknyeregpár kerül modellre. Hogy az új CBR600RR aerodinamikai szempontból is a maximumot hozza, nagy leszorítóerőt generáló, agresszív megjelenést kölcsönző első légterelőket helyeztek el az idomzaton, és nagy hangsúlyt kapott a könnyű kezelhetőség is, így színes, folyadékkristályos (TFT) műszeregység osztja meg az adatokat a pilótával. A pályázás rajongói ? felár ellenében – […]
[2023. november 25 00:57:13.]
EICMA 2023: HONDA CBR500R (Motorinfo)
A Honda A2-es, kéthengeres sportmotorja megújult és még sportosabb, Fireblade inspirálta külsővel folytatja pályafutását. A modell 471 cm3-es, soros kéthengeresének csúcsteljesítménye 48 LE (35 kW), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 43 Nm. Mivel a korábbi CBR500R továbbfejlesztett ECU-ját építették a motorba, az elődökkel összevetve jelentősen javult a gyorsulásérzet, és immáron az alapáras felszereltség része a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC). Acélvázához 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, Showa SFF-BP USD villa és Showa központi rugóstag kapcsolódik, míg a lassításért két első féktárcsa és két négydugattyús féknyereg felel. Lényeges újítás az új, kettős LED-fényszóró, ami nagyban megkönnyíti az éjszakai motorozást, valamint a Honda RoadSync segítségével okostelefonnal is társítható, 5?-os TFT-műszeregység, amit háttérvilágítással kiegészített, leegyszerűsített, négyirányú kapcsolóval kezelhet a pilóta. Gyors, takarékos, megfizethető és rendkívül élvezetes ? ez a CBR500R. A teljes idomzatba öltöztetett kéthengeres 2013-ban, a meztelen CB500F (mostantól CB500 Hornet) és a kalandmotor CB500X (2024-től NX500 néven forgalmazzák) testvéreként jelent meg a piacon, sportos alternatívát kínálva az A2-es Hondát kereső vásárlóknak. Különleges adottságainak köszönhetően remek választás lehet azoknak, akik kisebb motorról váltanának nagyobbra, ugyanis a ? hétköznapi használatra és hétvégi csavargásokra egyaránt tökéletes ? CBR500R egyszerre sportos és barátságos, nem mellesleg hihetetlenül alacsony üzemeltetési költségek jellemzik. A fiatalok körében rendkívül népszerű CBR500R 2016-ban markánsabb idomzatot, LED-világítást […]
[2023. november 25 00:45:59.]